Geneviève Laurenceau es considerada una de las representantes más brillantes y heterogéneas del violín francés. Sus múltiples actividades como solista, músico de cámara, pedagoga y directora de festivales la convierten en una música consumada, que vive su pasión en todas sus formas.

Comenzó a tocar el violín a los tres años de edad en Estrasburgo, su ciudad natal. Sus maestros, Wolfgang Marschner, Zakhar Bron y Jean-Jacques Kantorow, dieron forma a una artista polifacética, en la que convergen tres grandes escuelas europeas del violín,

Tras varios éxitos internacionales y un primer premio en el concurso internacional de Novossibirsk, ganó el quinto concurso Le Violon de l'Adami grabó su primer disco junto al pianista Jean-Frédéric Neuburger.

Geneviève Laurenceau ha sido invitada a actuar como solista con las principales orquestas francesas e internacionales, bajo la dirección de directores como François-Xavier Roth, Michel Plasson, Walter Weller, Tugan Sokhiev, Thomas Sondergard, Antony Hermus o Christian Arming.

Supersolista de primer violín de la Orquesta del Capitolio de Toulouse de 2007 a 2017, vivió plenamente esta experiencia, hasta que su necesidad de creatividad la impulsó a buscar nuevos nuevos rumbos artísticos.

En 2011, Geneviève Laurenceau fue elegida "Artista del año" por ResMusica.

Amante del escenario, compartiendo y creyendo profundamente en los valores esenciales del arte, la cultura y la música, Geneviève Laurenceau es una apasionada de los encuentros interdisciplinarios, ya sea a través de su quinteto de cuerdas "Smoking Joséphine", creado en 2018, o "La Symphonie des oiseaux", un espectáculo musical y onírico, con los cantantes de pájaros Johnny Rasse y Jean Boucault.

Comprometida con el repertorio contemporáneo, trabaja habitualmente con compositores como Benjamin Attahir, Karol Beffa, Benoit Menut, Fabien Touchard y Philippe Hersant, quienes le dedican sus obras.

Su discografía, repetidamente premiada, otorga un lugar de honor al repertorio francés.

Comenzó su actividad pedagógica en 2017, cuando Philippe Jaroussky le invitó a unirse al equipo de profesores de su academia, la Seine Musicale en Boulogne-Billancourt. Geneviève es actualmente catedrática de violín en la Escuela Normal de Música Alfred Cortot de París, así como en la Escuela Superior IESM de Aix en Provence.

Es directora artística del Festival de Música de Obernai, fundado bajo su dirección en 2009.

Geneviève toca un violín del luthier turinés Goffredo Cappa, de 1700

——— 

Geneviève Laurenceau is considered one of the most brilliant and diverse representatives of the French violin. Her multiple activities as a soloist, chamber musician, educator and festival director make her an accomplished musician, living her passion in all its forms.

She began playing the violin at the age of three in Strasbourg, her hometown. Her teachers, Wolfgang Marschner, Zakhar Bron and Jean-Jacques Kantorow, shaped a multifaceted artist, converging three of the most important European violin schools.

After several international successes and a first prize at the Novossibirsk International Competition, she won the Fifth Competition Le Violon de l'Adami and recorded her first album with the pianist Jean-Frédéric Neuburger.

Geneviève Laurenceau has been invited to perform as a soloist with the main French and international orchestras, under the direction of conductors such as François-Xavier Roth, Michel Plasson, Walter Weller, Tugan Sokhiev, Thomas Sondergard, Antony Hermus or Christian Arming.

First violin super soloist of the Toulouse Capitole Orchestra from 2007 to 2017, she lived this experience to the full until her need for creativity prompted her to seek new artistic directions.

 In 2011, Geneviève Laurenceau was chosen "Artist of the Year" by ResMusica.

A lover of the stage and deeply believing in the essential values of art, culture and music, Geneviève Laurenceau is passionate about encounters with her string quintet "Smoking Joséphine", created in 2018, or "La Symphonie des oiseaux", a musical and dreamlike spectacle imagined with the bird singers Johnny Rasse and Jean Boucault.

Committed to the repertoire of her time, she regularly works with composers such as Benjamin Attahir, Karol Beffa, Benoit Menut, Fabien Touchard and Philippe Hersant, who dedicate their works to her.

Her regularly awarded discography gives pride of place to the French repertoire.

Caught up in the teaching adventure in 2017, when Philippe Jaroussky asked her to join the team of teachers at his academy, within La Seine musicale in Boulogne-Billancourt, Geneviève is currently in charge of the violin classes at the Ecole Normale of Music Alfred Cortot in Paris, as well as at the IESM in Aix en Provence.

She is the artistic director of the Obernai Music Festival, founded under her direction in 2009.

Geneviève plays a violin by the Turin luthier Goffredo Cappa from 1700.

 

David Ballesteros es violinista de la Orquesta Sinfónica de Londres, con la que interpreta y graba desde el repertorio clásico hasta música para películas como Star Wars o Harry Potter, trabajando regularmente con Simon Rattle y Valery Gergiev entre otros directores.

También es violinista del Ensemble Hespérides y en la orquesta bandArt, en donde es responsable del área de integración social, realizando actividades en hospitales, geriátricos y prisiones, para personas con necesidades especiales y en riesgo de marginación.

David estudió con Óscar Hernández en el Conservatorio de su ciudad natal, Santa Cruz de Tenerife. Asimismo estudió dirección e interpretación de la música del Clasicismo con instrumentos originales y ha trabajado con compositores como Sofia Gubaidulina, Thomas Adés, James MacMillan, Justina Siksnelyte, Emilio Solla, Laura Vega, Elisabet Curbelo, Donghoon Shin, José Brito, Samuel Aguilar,  Manuel Bonino, Ernesto Mateo, Sergio Rodríguez o Ernesto Aurignac.

Ha sido profesor en la Orquesta Simón Bolívar de Venezuela, la New World Symphony en los Estados Unidos, la Jove Orquestra Nacional de Catalunya, la Joven Orquesta Nacional de  España y la Guildhall School of Music de  Londres, entre otras instituciones, y desde 2015 es profesor en el prestigioso Festival de Verbier en Suiza.

———

David Ballesteros is a member of the London Symphony Orchestra, co-leader at bandArt chamber orchestra, guest concertmaster and coach at the Verbier Junior Festival Orchestra.

He has worked with artists such as Simon Rattle, Claudio Abbado or Valery Gergiev and the Marinski Ochestra, and recorded everything from classical repertoire to the most popular film music, including Star Wars and Harry Potter. As soloist he has played in Europe, US, China and Korea and he premiered new music by Celia Rivero, Sergio Rodríguez, Jose Brito and many other contemporary composers.

David has taught at the Guildhall School of Music, Orquesta Simón Bolívar, New World Orchestra, Jove Orquestra Nacional de Catalunya among other institutions. He has led many community projects, bringing music to prisons, hospitals and care centers around the world.

Keen chamber musician with Ensemble Resonancias also collaborates with dance, painting, visual arts and gastronomy.

Agnès Vesterman es solista y músico de cámara. Fue miembro del cuarteto Arpeggione desde 1988 hasta 2001, ofreciendo conciertos en las salas y festivales más prestigiosos de Europa.

En 2006, formó un dúo con Garth Knox, con viola y viola d'amore. Mezclando repertorios que van del barroco al contemporáneo, grabaron con ECM D'amore (2008), Saltarello (2012, con el percusionista Sylvain Lemêtre,) y el volumen n°30 del Book of Angels Leonard (2016). También para ECM, grabó con la violonchelista Anja Lechner los duetos de Valentin Silvestrov, Hieroglyphen der Nacht (2017), disco nominado a los premios Grammy.

Agnès Vesterman ha ofrecido numerosos recitales en solitario, con las suites completas de J.S.Bach, y programas que combinan de manera original el repertorio barroco, clásico y contemporáneo para violonchelo solo: Le violoncelle errant o Conversations with John Cage.

Muy interesada en la improvisación y la composición, compuso la música de varios espectáculos y puso música a la película “Une femme de Tokyo” del cineasta japonés Y. Ozu. En 2016, obtuvo una maestría en investigación y creación en la Universidad de Paris Est para trabajos de composición en cine y texto.

Profesora de música de cámara en el Conservatoire National Supérieur de Musique de París, profesora de violonchelo en el Conservatoire National Régional de Boulogne-Billancourt , Agnès Vesterman ha desarrollado una pedagogía que toma sus fuentes de las grandes tradiciones europeas y que está abierto a la innovación.

Después de estudiar con Michel Strauss en el Conservatorio de Boulogne-Billancourt, obtuvo una beca del Ministerio de Asuntos Exteriores en 1984 para estudiar en Estados Unidos en la Universidad de Yale con Aldo Parisot y el Quatuor de Tokio. Continúa estudios con Harvey Shapiro, profesor de la Juilliard School de Nueva York.

Uniéndose al Cuarteto Arpeggione en 1988, perfeccionó sus habilidades con el Cuarteto Amadeus, el Cuarteto Alban Berg, Eugen Lener (Cuarteto Kolisch) y Walter Levin (Cuarteto Lasalle). Obtuvo el Certificado de Aptitud para la docencia en la CNSMDP.

Agnès Vesterman fue una de las primeras en Francia en interesarse por las técnicas corporales (Técnica Alexander, Taichi Chuan, Rythmique Dalcroze) y su aplicación a los instrumentos de cuerda. 

Desde 2003 participa en proyectos en torno a la improvisación y dirige regularmente talleres de improvisación y creación.

——— 

Agnès Vesterman is a soloist and chamber musician. She was a member of the Arpeggione quartet from 1988 to 2001, giving concerts in the most prestigious halls and festivals from Europe.

In 2006, he formed a duet with Garth Knox, combining cello with viola and viola d'amore. Mixing repertoires ranging from baroque to contemporary, they recorded for ECM D'amore (2008), Saltarello (2012, with percussionist Sylvain Lemêtre,) and volume n°30 of the Book of Angels Leonard (2016). Also for ECM, she recorded with the cellist Anja Lechner the duets by Valentin Silvestrov, Hieroglyphen der Nacht (2017), album nominated for the Grammy Awards.

Agnès Vesterman has offered numerous solo recitals with the complete suites by J.S.Bach and programs that combine baroque, classical and contemporary repertoire for solo cello in an original way: Le Violoncelle errant or Conversations with John Cage.

Very interested in improvisation and composition, she composed the music for several shows and made the music to the film “Une femme de Tokyo” by Japanese filmmaker Y. Ozu. In 2016, she obtained a master's degree in research and creation at the University of Paris Est for composition works in film and text.

Professor of chamber music at the Conservatoire National Supérieur de Musique in Paris and professor of cello at the Conservatoire National Régional de Boulogne-Billancourt, Agnès Vesterman has developed a pedagogy that draws its sources from the great European traditions and is open to innovation. .

After studying with Michel Strauss at the Boulogne-Billancourt Conservatoire, she obtained a scholarship from the Ministry of Foreign Affairs in 1984 to study in the United States at Yale University with Aldo Parisot and the Tokyo Quartet. She continued her studies with Harvey Shapiro, professor at the Juilliard School in New York.

Joining the Arpeggione Quartet in 1988, she honed her skills with the Amadeus Quartet, the Alban Berg Quartet, Eugen Lener (Kolisch Quartet) and Walter Levin (Lasalle Quartet). She obtained the Certificate of Aptitude for teaching at the CNSMDP.

Agnès Vesterman was one of the first in France to be interested in body techniques (Alexander Technique, Taichi Chuan, Rythmique Dalcroze) and their application to string instruments.

Since 2003 he has participated in projects around improvisation and regularly leads improvisation and creation workshops.

 

La clavecinista y organista Sara Johnson Huidobro (León- España, 1992) ofrece conciertos como solista y continuista en festivales europeos de renombre: Trigonale- Austria, Muzyka w Raju- Polonia, Valletta Baroque Festival- Malta, Thüringer Bachwochen- Alemania, Festival de Música Antigua de los Pirineos, entre otros. Ha sido miembro de la Orquesta Barroca de la Unión Europea en su temporada 2016-2017 y ha trabajado bajo la dirección de músicos como Lars Ulrik Mortensen, Alfredo Bernardini, Konrad Junghänel y Manfred Cordes. Ha realizado grabaciones de CD con ensembles como “Weser Renaissance”, “Kammerensemble Konsonanz” y “Bremer Barock Consort” y producciones de radio para diversas cadenas públicas alemanas (Deutschlandfunk Kultur, Südwestrundfunk, Norddeutschen Rundfunk). 

Ha sido becada por el "Deutscher Musik Wettbewerb" (Concurso Nacional de Música de Alemania) y ha recibido el premio especial de Música Antigua de la “Ensemble Akademie Freiburg” con el ensemble "Marsyas Baroque" (2019). Además, ha recibido varios premios y menciones: el primer premio en el Concurso "Biagio Marini" con el Ensemble "Marsyas Baroque" (Neuburg an der Donau, Alemania, 2019) el segundo premio en el Concurso Nacional de Órgano "Francisco Salinas" (Burgos, España, 2019), el segundo premio como clavecinista en el "Torneo Internazionale di Musica" (Turín, 2016), entre otros. 

Ha ofrecido recitales al órgano en numerosas iglesias: órgano “Thielemann” en Gräfenhain (2022), órgano “Klais” de la Catedral de León (2021), órgano “Thomas” en la Neustädter Hof- und Stadtkirche Hannover (2020), órgano “Cavaillé- Coll” en La Merced (Burgos, 2019), órgano “Arp Schnitger” en la Iglesia St. Cyprian und Cornelius de Ganderkesee (2018-2020), etc. Entre sus conciertos de clave destacan los que ha ofrecido en el festival “Muzyka w Raju” (Paradyz, Polonia, 2021 y 2022), en la “Hausmusikwoche Bremen” (2018), en el Auditorio “Ángel Barja” de León (2015), en el ciclo “Tañedores” (Zaragoza, 2010, 2012) y en una gira organizada por “Juventudes Musicales de España” en diversas localidades españolas (entre otras, León, Ponferrada, Sober y La Vall d’ Uxó, 2011-2012). 

Sara Johnson estudió clave con Delia Manzano en el Conservatorio Profesional “José Castro Ovejero” de León y con Silvia Márquez en el Conservatorio Superior de Música de Aragón (obteniendo Matrícula de Honor). Cursó su Máster de clave con Carsten Lohff en el Conservatorio Superior de Bremen, donde también estudió órgano con Roland Dopfer y Stephan Leuthold. Realizó su Máster de órgano con Roland Dopfer en el Conservatorio Superior de Hannover, donde recibió clases de fortepiano de la mano de Zvi Meniker. Ha recibido clases de órgano de Wolfgang Zerer, Hans Davidsson, Peter Dirksen, Montserrat Torrent y Saskia Roures. Ha asistido a cursos de clave con Andreas Staier, Ilton Wyuniski, Pierre Hantaï, Jacques Ogg y Marieke Spaans (entre otros), y a cursos de fortepiano con Mikayel Balyan. 

Ha ofrecido cursos de clave, bajo continuo y música de cámara en Burg Rothenfels (Alemania, 2022), donde ha sido invitada también en 2023. 

———

Sara Johnson Huidobro received harpsichord lessons from Delia Manzano at the Conservatory of León and studied with Silvia Márquez at the Conservatory of Aragón (obtaining “Summa cum Laude”). She did her Master with Prof. Carsten Lohff at the “Hochschule für Künste Bremen”, where she also studied organ with Dr. Roland Dopfer and Prof. Stephan Leuthold. She fulfilled her organ Master with Dr. Roland Dopfer at the “Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover” and received fortepiano lessons from Prof. Zvi Meniker. 

She has been awarded with a scholarship from the "Deutscher Musik Wettbewerb" (German Music Competition) and the Early Music special prize of the Ensemble Akademie Freiburg with the ensemble "Marsyas Baroque" (2019). Furthermore, she has won several prizes and mentions: the first prize at the "Biagio Marini" Competition with the Ensemble "Marsyas Baroque" (Neuburg an der Donau, Germany, 2019) the second prize at the National Organ Competition "Francisco Salinas" (Burgos, Spain, 2019), the second prize at the "Maurizio Pratola" International Early Music Competition (with "Cancrizans Duo", l' Aquila, Italy, 2017), the second prize at the "Torneo Internazionale di Musica" (Turin, 2016), the prize of the jury and the special prize of the audience in the II International Festival of Early Music from Gijón (with the Ensemble “Barrock’n’Roll”, 2013), etc. 

 Sara Johnson has been a member of the European Union Baroque Orchestra 2016-2017 and has performed at festivals such as “Muzyka w Raju” (Poland, 2021), “Trigonale” (Austria, 2018- 2020) and “ON” Musik Festival for Contemporary Music of Cologne (Germany, 2018). She has done concerts as a soloist on the harpsichord and the organ in many concert halls and churches: Klais organ from the Cathedral of León (2021), Thomas organ at the Neustädter Hof- und Stadtkirche Hannover (2020), Cavaillé-Coll organ at La Merced (Burgos, Spain, 2019), Arp Schnitger organ in the St. Cyprian und Cornelius Church in Ganderkesee (2018, 2020), baroque organ from Pampliega (Burgos, Spain, 2019), organs of Astorga’s Cathedral and Parish Church Santa María in La Bañeza (2017-2018), etc. She has given harpsichord concerts at “Muzyka w Raju” (Poland, 2021), at the festival “Hausmusikwoche Bremen” (2018), at the “Ángel Barja” concert hall (León, 2015), in the "Tañedores" concert series (Zaragoza, 2010, 2012), concert tour as harpsichordist organized by “Juventudes Musicales de España” through some Spanish towns (León, Ponferrada, Sober, La Vall d ́Uxó, etc, 2011-2012), etc. 

Johnson has worked under the conduction of renowned musicians, such as Lars Ulrik Mortensen, Alfredo Bernardini, Konrad Junghänel and Manfred Cordes. She has collaborated with “L’ Arte dei Suonatori” and the “Simón Bolívar” Baroque Orchestra of Venezuela. She has done CD recordings with “Weser Renaissance” (2021), with the “Kammerensemble Konsonanz” (2017 with renowned soloists from the Simón Bolívar Orchestra of Venezuela, 2018 with the international trumpet soloist Fabio Brum) and with the Bremer Barock Consort (under the conduction of Manfred Cordes; August 2018). 

She is co-founder of the ensemble “Barrock’n’Roll”, which has given concerts in many festivals and concert series in Spain (Festival of Early Music from the Pyrenees, 2014; Chamber Music Festival "Fundación Monteleón", León, 2015; "Cercle Cultural Sant Lluc", Barcelona, 2015...). Moreover, she has performed with "La Folia" at the “Ahmed Adnan Saygun Art Center” (Izmir, Turkey, 2012) and with ensembles "Ambraflocken" and "Cancrizans Duo" in Germany, Italy and the Netherlands. 

She has taken organ lessons from Wolfgang Zerer (Hannover, 2020), Saskia Roures (Zaragoza, 2010-2011), Hans Davidsson, Peter Dirksen, Montserrat Torrent and Roberto Fresco (Palencia, Spain, 2017). She has also taken fortepiano lessons from Mikayel Balyan (Bremen, 2017) and harpsichord courses from Lars Ulrik Mortensen (Echternach, 2015, 2016), Marieke Spaans (Echternach, 2015, 2016), Andreas Staier (Karlsruhe, 2015), Ilton Wyuniski (Aveiro, 2005; Vinça, 2006; Académie Musicale de Villecroze, 2011), Pierre Hantaï (Montisi, 2010; Lisieux, 2012; Saint Loup, 2013), Jacques Ogg (Salamanca, 2012), etc. 

Since 2021 she is director of the “Strings” Music School in Bassum (Germany), where she also gives piano and harpsichord lessons.